2021. június 13., vasárnap

Új sorozatok

 Mikor az ország távolabbi részeire tervezem az útjaimat sokszor találkozom azzal a problémával, hogy a számomra fontos kérdésekre a válaszokat órákon keresztül vadászom az interneten. Sokszor meg sem találom. 

A facebookon is találkozom érdeklődő kérdésekkel melyek hasonlóak mint az én kérdéseim. Két kis sorozatom a Vértes és a Gerecse kerékpárral történő bejárásában igyekszik segítséget adni azoknak, akik szeretnék felfedezni ezt a két ,,hegységet,,.

Lassan, de bővülni fog a sorozat. Időnként nézzetek vissza az oldalra, és kérdezzetek.

Gerecse

Vértes



Egy pár évvel ezelőtti írásom a Bakonyról:

Kerékpártúrák a Bakonyban

                                              



2020. február 23., vasárnap

A Bükk csúcsai

Számomra szinte kimeríthetetlen forrás.
,,A Bükk-hegység 43 csúcsa 900 méternél magasabb.,,
Most újabb és régebbi csúcsokat látogattam meg. 
Új és régi útvonalakon kalandoztam, kapcsoltam ki a mindennapok gondját-baját. 
Gyertek velem!



Több fénykép és több szöveg itt!

2019. december 31., kedd

Felkészülés 400 kilométer kerékpározásra

Mindig jól jön a szabadság, most is az év végén.
Végre lett annyi időm és kedvem is, hogy a felkészülésem menetét leírjam.
Magam számára is jó és ha sikerül teljesítenem a tervet, mások számára is jó lehet.
Tudom, sok jó irány van, elvégre nem vagyunk egyformák.
Én keresgéltem az interneten edzésterveket 400 kilométeres kerékpározásra, de nem találtam.
Most legalább lesz egy!

Lássuk napról napra!

Felkészülés 400 kilométer kerékpározásra

2019. december 22., vasárnap

Badacsonytördemic-Nagyvázsony

Bringáim a garázsban pihennek.
Miért?
Kényelmes kerékpáros és kényelmes túrázó vagyok.
Tavasszal mikor már jó idő van elkezdek kerékpározni.
Ősz vége felé elteszem a kerékpárjaimat és kezdem a túrázást.
Itt van az ősz, itt van a túrázás ideje.
Folytatom a Kék bejárását.

Péntek este indulás Badacsonytördemicről, alvás a Kisfaludy kilátónál.


Kissé hűs és ködös az éjszaka, reggeli ébredés után a hangulat is.
Ezen csak úgy lehet segíteni, ha gyors léptekkel indulunk a Káptalantóti presszóba.


Csobáncra felérve a víz kiver.


Persze, hogy kiver!
Meredek az emelkedő, plusz jó 15 kiló a háton.

Egy újabb éjszaka az ég alatt az Eötvös kilátónál.


A teljes út leírása!

2019. november 3., vasárnap

Aki még nagyon kíváncsi magára! Többen is leszünk talán?

Saját magamat hívtam ki egy számomra még ,,nagy,, teljesítmény leküzdésére.
Tervemet megosztottam az internet autópályáján.
Pár óra múlva már jelentkezett is egy kolléga!

Íme a bemutatkozása:

Sziasztok
Répássy Tamás vagyok 53 éves
Szegeden élek
Jelentkeztem a kihívásra,mert van benne fantázia.
Második énem a kerékpár (vagy az első)
Ezt döntsétek el ti.
Barátaim szerint,egy bicikli őrült vagyok.😉
Volt már 306 km -es táv
Most ezt bevállalom.
Nem dicsekvésből, hanem mert fel akarom mérni mit tudok.

Örüljünk az ilyen őrülteknek és örüljünk azoknak, akik kilógnak a nagy átlagból a jó irányba!


Kiss György személyében van egy új jelentkező a kihívásra!
Várjuk a rövid bemutatkozást:



2019. november 2., szombat

Kihívás!

Elég magasra teszem a lécet?

Csak saját magamat, csak saját kedvemre és csak saját örömöm erejéig hívom párbajra!

A CÉL: 400 KILOMÉTER KERÉKPÁROZÁS 24 ÓRA ALATT.
Ebben a 24 órában benne van a kaki, pisi, evés, ivás, ha defekt van annak a javítása is, szóval minden.

Lássuk sikerül-e!?

Ezzel a szépséggel tervezem teljesíteni a távot.
Most bizony nagy falatnak érzem, ez évi (2019) kerékpáros teljesítményem csak 2.200-2.500 kilométer körül van.

Ja, nem zárt pályára tervezem menni.
Rajt: 2020. nyarán valamikor.

Nagyon várom a hozzászólásokat!
A negatív (-) és pozitív (+)  jelzéseket is!

A negatívra azért vagyok kíváncsi:
Miért ilyen?

A pozitívra pedig azért:
Mert tök jó!

2020.07.23.
Sajnos nem sikerült a felkészülés és már az idei évben nem is fog sikerülni.
Talán 2021-ben!
Talán, mert a gerincsérv sok mindent átírt az életemben 2020-ban.



2019. május 1., szerda

Hurrá ismét egy kis kaland!

Régen jelentkeztem!
Pár hetet kihagytam a bejegyzésekben.
De most sikerült pótolni.
A KÉK újratöltve folytatódik!
Sümeg-Tapolca szakasz került terítékre, majd az internet világába.
Két túra, négy nap történései.

 Jártam Sárváron.
 Megnéztem Tátika várát.
 Majdnem megtértem.
 Itt nem történt semmi.
 Mire ideértem elfáradtam.

Miért jó Rezi váránál?
Találkoztam betyárokkal.
 Ó igen, Hévíz!
 Keszthelyen két hét alatt kétszer!
Hol jó pálinkázni?
 Pihenni?
 Esetleg aludni?
(vagy mitől fáj a fejed?)

Ennyi az ízelítő, itt viszont mindent megtudhatsz:
https://gyertekvelem.blogspot.com/p/kek-ujratoltve.html

2019. január 26., szombat

Két túra egy bejegyzésben

Három-kúti Remete-barlang és a Gortva kilátó
Az egyik a Bükkben van, a másik a Mátrában.
Egy hét különbséggel tettem meg ezt a két túrát, de lehet, hogy a Remete-barlangi mentette meg az életemet. Meg a kollégámét, aki elkísért a Gortva kilátóhoz.



A Gortva túra,
és a
Remete-barlang túra

2018. december 31., hétfő

Boldogkőváralja-Makkoshotyka

2018. utolsó többnapos túrája



Zemplén még mindig az egyik kedvencem. Már most várom a következő túrámat ide.
A mostani három napba 49 kilométer fért.
Gyertek velem erre a 49 kilométerre!


2018. december 9., vasárnap

Bükk Odvaskő barlangszállás

Bükk Odvaskő barlangszállás
A túra elkövetve 2018.12.08-09

Az elmúlt téli szezonban már szerettem volna megkeresni az átalakított sziklaüreget.
Akkor Bánkútról indultam a Kék sáv jelzésen, majd a Kék+-re váltottam, és végül a Piros sáv jelzésen mentem szinte a barlangig. 30-50 centiméteres szűz hóban gázoltam időnként és a barlangtól talán 50 méterre lehettem mikor feladtam a keresést. A csúszós ösvényen nem mertem leereszkedni.
Az akkori írásom.

Most egy új útvonalat választottam!
Budapestről a 6 óra 15 perckor Jósvafőre induló autóbusszal Dédestapolcsányig megyek.
Dédestapolcsánytól már batyuval a hátamon lépkedek Mályinka felé. Két kilométer és már Mályinkán vagyok.

Információ morzsák a Bükk lakható barlangjairól.

Volt egy harmadik is, az már természetvédelmi területen van és nem látogatható!



Az időjóslás bejött a mai napra. Budapesttől az egész úton végig esett az eső és most esik. A védettebb, hűvösebb helyeken fagy van, az ónos esőt is eltalálták. Nem vészes, szerencsére nincs jégpáncél, de a léptekkel észnél kell lenni.

 Nincs ugri-bugri!

A Kék sáv jelzésen haladok, mióta leszálltam a buszról.
Pár éve már bejártam ezt a szakaszt, akkor Bánkút felől jöttem.






A Kék sáv és a Kék+ jelzés együtt megy. Nekem most a Kék + az érdekes, a település végén azon kell majd mennem.
A GPS szerint pont 4 kilométert tettem már meg, mikor a két jelzés elválik. Ezt senki ne vegye készpénznek, tudjuk jól, 10%-os eltérés benne van a pakliban! (Legyen 3 655 méter.)
A Csondró-patakig könnyű az út. A jelzések frissen festve, jól láthatók. A terep sem nehéz.



A leveleket, ágakat és a fák kérgét kezdi bevonni a gyilkos jég. Egy egész napos ónos eső egész erdőket képes kidönteni.





 A Csondró-patakot elérve kezd durvulni a helyzet. Egyre több a kidőlt fa.
Jobb oldali kép, a könnyen járható szakasz.





Szegény vadcocit egy kidőlő fa csaphatta agyon.

Több helyen csak a fűrész segít. Szó szerint utat kell vágni.

Ahogy lassan feljebb érek, a patak vize kezd kérgesedni.

 A látvány miatt még pár kép.








És egy nagyon fontos fénykép!


Ezen a nagy fán van a halvány jelzés, mely mutatja a barlangszállás irányát. Már nincs sok hátra, talán száz méter, de az meredek.
Az első képek:




Felértem, szusszanok.









Mi vár rám bent?

 Tágasnak tűnik, balról a kályha maradéka.
 Közelebbről, a rozsdaette kémény is jobban látszik.
 Sokan elcipelik eddig a holmit, a szemetet itt hagyják.
Tényleg k...a nehéz az a műanyag, és összegyűrve is nagy helyet foglal.
 A fekvőhelyek fölött fólia van kifüggesztve, mert becsöpöghet a víz.
Fólia és alatta az ágynak kifeszítette ponyva.

 Jelenleg hat fő tud a kifeszített ponyvákon aludni, de még bőven marad hely másoknak is, azoknak a barlang földjén kell megágyazni.
 Masszív oszlopokat állítottak az ágyaknak, mára kikezdte a nedvesség.

 Az ajtó jobban le volt szigetelve, ennyi maradt belőle.


A kéményt átrágta az idő vasfoga.













 Itt még van hely több ember számára is.
Fölöttünk még vagy 10 méter szikla és némi föld, de a nedvesség átszivárog. Nagyobb esőzés, hóolvadás után pocsolyák is lehetnek a barlangban. Nagyobb csapatnak érdemes ponyvát is vinnie magával.









Így telik a naplementém, majd az estém.







17 órakor már sötét van, bevackolom magamat és alszom. Csak kétszer ébredek meg éjszaka. Kimegyek az éjszakába, felnézek az égre. Káprázatos az égbolt. A levegő hűs, de tiszta. Ragyognak a csillagok.
Reggel 6 óra 30-kor a telefonom ébreszt.

Nem zavaró a meleg hálózsákból kibújni! Úgy saccolom, 10-12 fokkal lehet melegebb a barlangban, mint kint.

A Piros sáv jelzésen megyek Tardonára.
A Piros jelzés az Odvaskő barlang fölött megy. Meredek emelkedő a kusza ösvényeken, de a jelzés könnyen megtalálható.

Aki szeretne ide elmenni, az szánjon egy órát a barlang megtalálására. GPS, telefon nem biztos, hogy elég. Valahogy érezni is kell, hogy hol lehet.
Én most könnyen megtaláltam, de előzőleg a fenti útról érkeztem és egy órás keresés ellenére sem találtam meg.

Nyomvonal
A két nap távja: 13 kilométer
Szintkülönbség: 305 méter

Könnyen teljesíthető túra, nagy élmény.

Brooks Flyer Carved nyereg teszt

  Elnézésedet kérem, technikai gondok miatt a blog megszűnik. A bejegyzés itt elérhető